Discussion in other languages - Deutsch • Español • Français • Italiano • Nederlands • Polski • Русский • Svenska • 日本語 • 中文
by santinel » Thu Apr 03, 2014 9:09 am
Det var det jeg fant ut haha. Har 13 timer igjen av bok 2 i følge kindlen min, så jeg henger litt etter, men pytt.
(Dessuten gir det en viss makt over broren min som ikke gidder. Pressmiddel er bra å ha)
I’m santinel, but you can call me san,
or santi, or whatever else, I don't mind.
Check out my art in my gallery.
-

santinel
-
- My pets
- My items
- My wishlist
- My gallery
- My scenes
- My dressups
- Trade with me
-
by fantasy girl » Thu Jun 12, 2014 2:33 am
Sniker meg bare inn her, har ganske så lenge lurt på om det i det hele tatt fantes et sted hvor nordmenn var samlet, og kunne snakke på norsk med hverandre, glad for å se at jeg fant dette stedet tilslutt!
Supernatural er noe jeg også driver å ser på nå faktisk, har endelig kommet meg til sesong 8 siden skole har vært noe som har tatt opp mye av min fritid i det siste. Det ser heller ikke ut til at så mange vet om det her heller, noe som er litt trist /:
Skulle ønske de faktisk sendte det på TV her i Norge da, siden de sender Doctor Who. Men men, hvem vet?
Men når vi snakker om utveksling, er det noen her som vet noe om hvordan skolesystemet i England er i forhold til Norge?
Har tenkt å reise der for å være utvekslingstudent om noen år, men jeg har absolutt ingen anelse hva deres A-levels er osv. Hvis noen vet noe om dette her så er vil det være stor hjelp siden jeg er litt lost c:
┌
┐
Misc. wrote:Song; Houses - Beginnings
Thinking; hhhhhhhh I'll start my full lease on a horse 15th of September, so excited
➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳└
┘
-

fantasy girl
-
- My pets
- My items
- My wishlist
- My gallery
- My scenes
- My dressups
- Trade with me
-
by santinel » Fri Jun 13, 2014 6:31 am
Åååå jeg har og sett på Orange is the new black! Det ble litt ekstremt for meg, da.
fantasy girl wrote:Sniker meg bare inn her, har ganske så lenge lurt på om det i det hele tatt fantes et sted hvor nordmenn var samlet, og kunne snakke på norsk med hverandre, glad for å se at jeg fant dette stedet tilslutt!
Supernatural er noe jeg også driver å ser på nå faktisk, har endelig kommet meg til sesong 8 siden skole har vært noe som har tatt opp mye av min fritid i det siste. Det ser heller ikke ut til at så mange vet om det her heller, noe som er litt trist /:
Skulle ønske de faktisk sendte det på TV her i Norge da, siden de sender Doctor Who. Men men, hvem vet?
Men når vi snakker om utveksling, er det noen her som vet noe om hvordan skolesystemet i England er i forhold til Norge?
Har tenkt å reise der for å være utvekslingstudent om noen år, men jeg har absolutt ingen anelse hva deres A-levels er osv. Hvis noen vet noe om dette her så er vil det være stor hjelp siden jeg er litt lost c:
Hmm, hvordan skolesystemet er i forhold til i Norge er ikke det jeg ville bekymret meg mest for. Utvekslingsselskapet ditt fikser det! Anbefaler ikke EF, forresten. En venn av meg reiser til England med dem og det er bare tull.
I’m santinel, but you can call me san,
or santi, or whatever else, I don't mind.
Check out my art in my gallery.
-

santinel
-
- My pets
- My items
- My wishlist
- My gallery
- My scenes
- My dressups
- Trade with me
-
by fantasy girl » Sun Nov 09, 2014 10:21 am
That's wonderful that you're in the process of trying to learn this language!
Any tips, hmm, well scandinavian languages are tricky in general, so you really need to work on staying focused and notice smaller details that could potentially make it easier to learn. Listen to videos and audios on how to pronounce different words and letters. Pronounciation is important if you want someone to be able to understand you!
(Because trust me, even us native people can have great struggle understanding eachothers due to the wide range of dialects)
Having someone to have short conversations with every day will also do amazingly at making your vocabulary greater and learning the language quicker c:
And most importantly, practice practice practice and don't give up!
┌
┐
Misc. wrote:Song; Houses - Beginnings
Thinking; hhhhhhhh I'll start my full lease on a horse 15th of September, so excited
➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳└
┘
-

fantasy girl
-
- My pets
- My items
- My wishlist
- My gallery
- My scenes
- My dressups
- Trade with me