Ja lmao. XD
Erg wel eigenlijk, zo wordt t ook niet bepaald goed bestreden eigenlijk. :')
Fair enough betreft trades, lol. Meestal als ik een grtoe trade ga sturen, zorg ik dat ik gewoon enorm overpay, geef ik dat aan en dan wordt t meestal wel geaccepteerd, want ja. Overpay. :')
Doe ik alleen wel voor pets die ik echt heeel graag wil hebben though. :')
Ja precies, ze zijn gewoon super schattig, :3
Maar visjes zijn indd wel wat makkelijker waarschijnlijk, hahah.
Jahahaha, true that!
Impuls aankopen met dieren zijn not done, voel me er wel wat schuldig onder. Ik lees me ooit in, dan maanden later op impuls schaf ik ze alsnog aan. Zo is t met mn ratjes gegaan tenminste. Kooi was nog niet klaar en was dus een slechte kooi, lol. Ff foei naar mijzelf 3 jaar terug. :')
Maar als je indd al verstand hebt van wat voor visjes je binnen haalt is t ook geen probleem verder, zolang ze maar goed verzorgt worden.
Ik had mij inderdaad eens wat ingelezen over aquaria en kwam wat tegen indd over eerst een paar weken laten draien voor het te gebruiken. Lijk mij ook wel een beetje common knowledge dat je visjes etc niet in kraanwater kan gooien ivm dat dat slecht is voor ze. Ookal, er zijn gekkies die dat alsnog niet begrijpen. :c
Goudvissen zijn leuke visjes, maardie moeten ja ook een veeeeel groter aquarium hebben ivm dat hun organen enz doorgroeien, maar hun uiterlijk meescaled met de ruimte die ze hebben. Doet me altijd beetje pijn om te zien dat mensen goudvissen in zo'n mini plastic bakje hebben, pls. Don't. :')
Of in een echte vissenkom, is veel te klein.
Doet me er aan denken dat ik laatst in een dierenwinkel een betta in een inimini bakje zag zitten, was echt ff schocked. Arm beestje had een pakje van miss 15x15 cm? Zat 1 plantje in en de ruimte was ook praktisch wel op. Zat eerst echt 20x te kijken of t een nep beestje was, maar was gewoon een echt visje.
Goed, dierenwinkels weten ook niet alles qua zorg though, dwerghamsters kunnen niet met elkaar gehouden worden meestal, gaa nze elkaar afmaken. Helaas heb ik paar maanden terug de aftermath daarvan moeten zien toen ik zocht naar iets voor mn ratjes daar. Dr lag een dood bebloed half hamstertje tegen t glas gedrukt. Arm beestje. Triest gewoon.
Tijd voor een huis op begane grond, tijd voor een vijver.

Ik wil ook echt een vijvertje hebben, hahah. Vind dat zo amazing met visjes en kikkertjes enzo. Omg.
Ratjes zijn inderdaad wel slim ja!
Ookal betwijfel ik de intelligentie van mijn diertjes soms. :')
Hahaha, ja. Heb momenteel nog 5 ratjes, 2 vrouwtjes en 3 mannetjes. De vrouwtjes werden op marktplaats geadverteerd als mannetjes en na een uur rijden dat ik daar aan kwam zag ik overduidelijk dat t geen mannetjes waren. :')
Toch maar meegenomen, wat de enige daar die er naar keek was een kind van 5 die ze aan de staart trok en voor mijn neus eentje aan een achterpootje omhoogtrok. Doei. :')
Kon ze gelukkig meenemen met kooi voor een whopping 20 euro. Lmao.
Dat ratjes niet zo lang leven ben ik t mee eens, t is zo jammer, want ze zijn zo leuk en lief!
Mn eerste ratje ging dood aan ouderdom met 2 jaar, de tweede heb ik moeten inslapen toen die 10 maanden was ivm een luchtwegissue die met antibiotica niet verbeterde en alleen maar slechter werd en ik het gewoon niet meer aan kon zien. Derde heb ik ook laten slapen, was 1 van mn eerste 2 ratjes, is bijna 3 jaar geworden. Zn lichaampje kon het niet meer bijbenen, van de ene op de andere week begaven zijn achterpootjes het volledig en daarna begon hij steeds meer moeite te krijgen met bewegen etc, hij had geen energie en alles en at en dronk bar weinig, terwijl hij echt een vreetzakje was. <3 Dus voor hem was t toch maar tijd om eeuwig te gaan slapen. :c
Tamme muisjes zijn ook heel leuk! :3
Oeh, konijn! <3
Konijntjes zijn ook echt super leuke beestjes! Moeten indd wel per 2 gehuisvest worden, maar als ze het 8 jaar alleen heeft volgehouden, denk ik neit dat het je konijntje zo erg heeft gestoord! :3
Heb zelf ook een konijntje gehad jaaaaaaaren terug, was een impuls basically, wilde super graag een dier en na veel zeuren vonden mn ouder t toch oké. Hebben toen een konijntje van de kinderboerderij gehaald, een knaloranje! hij heette Flame en was echt een lieverd. Enfin, wat vaker gebeurt met kinderen die een dier krijgen, ze kijken er niet meer zo naar om. Ik liet hem wel loslopen in de tuin en ging hem zo nu en dan nog knuffelen, maar hij verwilderde ook wat doordat die praktisch altijd in de tuin zat. Hij is maar 3 jaar geworden vgm, hij was ziek en ik at mn ouders er op te hameren dat die naar de dierenarts moest, maar dat wilden ze niet doen. Arm beestje. Schaam me dood dat ik zo met een dier heb kunnen omgaan!
Hebben momenteel een konijn in de tuin staan van mijn zus die 3 kinders heeft. Ze kijkt niet om naar dat beest en weigert om m mee te nemen naar dr eigen huis. Mijn moeder verzorgt het beestje en dat is t. Arm dier heeft een vet klein kooitje. Niemand wil t konijn weg doen, wat "ze staat hier al zo lang ,dat kan ik toch niet doen". Smh.
Ja lol, same!
Kijk zo nu en dan nog wel op marktplaats voor advertenties, maar heb niet echt ruimte meer tbh voor meer ratjes. Lol,
Viel mij zo nu en dan ook al wel op over geckos die tenen missen of nog half vast zitten in een shed. Beetje sad wel. En nog verkopen als "gezond" dier terwijl een leek zelfs kan zien dat ze er neit ect gezond uit zien in sommige gevallen. Heel jammer.
Ik zal die reptielendierentuin eens onthouden! Woon er niet echt in de buurt ofzo, maar kan wel eens een interessant dagje uit worden! Ik vind reptielen ook echt amazing! Vooral geckos en blue tongue skins, zijn net gekke aardappeltjes. XD
Me. :')
Hahah, ja kwam dat topic eens tegen en moest er nu weer even aan denken, so there u go!
Is altijd wel handig om te weten wat voor juweeltjes je in je verzameling hebt zitten, hahah, Kan je rijk mee worden. :')
Edit: Sorry voor dit enorme boekdeel, jeesz. :')