Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Discussion in other languages - Deutsch • Español • Français • Italiano • Nederlands • Polski • Русский • Svenska • 日本語 • 中文

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Sat May 22, 2021 8:09 am

Fair enough! XD
Maar ja, t zijn die instap schoentjes met open bovenkant en ze bedekken tot net je tenen. :')
Maar same, mijn enkels zijn echt slecht. Zak dr vet snel doorheen, lmao.
Ja ben wel blij met dat we weer naar de winkels kunnen, maar wel beetje betwijfelend of t een goede keuze was van de overheid. Xd

Tjah, hahah. Hier ben ik klein, maar in veel andere landen zou ik average zijn of zelfs groot ja. :')
Although, ik ken een gast die ongeveer net zo groot is als ik, hahah. Hij is echt klein vergeleken met alle andere kerels. :')
Maar goed, kleine mensen zijn niks anders dan grote mensen, zijn net zo aardig. :P

Lol, haha. Maar kikker kostuum is gewoon amaze. :')
Fair enough! Als je t zelf niet oké vind om te ruilen, gewoon niet doen, lol. Beetje lullig wel dat e ander t dan niet meer hoeft, lmao. Hebberig indeed. XD
Omg, ik wil ook een vijver met kikkers. :')
Ik zag laatst bij de lokale dierenwinkel in een tank van hun allemaal dwergklauw kikkertjes en om eerlijk te zijn had ik bijna een aquarium willen aanschaffen dr voor, lmao. Need those. Ze zijn zo klein en adorable! <3
Al zou ik mij eerst wel inlezen over de verzorging, wil ze wel een goed leven geven als ik ze had gehaald, lmao. XD

Impuls aankopen zijn soms nie zo best. :')
Mn ratten waren mijn beste impuls aankoop ooit, heb nu al zo'n 3 jaar ratten en heb er al zo'n 8 gehad so far. :')
Leerde beetje bij beetje meer over de beestjes en yeah. Ze zijn geweldig. XD
Had mij voor de tijd wel wat ingelezen over de diertjes, want wilde ze al een tijdje, maar toen ik een advertentie zag op marktplaats uit min eigen woonplaats wilde ik er toch 2 gaan halen, lmao.
Vet slecht eigenlijk, want had de kooi nog niet eens in orde. :')
Had zo'n konijnenkooi/caviakooi binnen ding, wat voor ratten eigenlijk not done is.
Heb uiteindelijk een peperdure dubbele critternation aangeschaft voor de heren. :')
Ik kan uren over mn beestjes praten, oeps. :')

Also, mijn telefoon is binnen en ik word zooo blij van die camera. <3
Heb een super fancy foto gemaakt van de ananasplant van mn moeder, lol. :')

Oh en ik heb misschien een handig topic voor je terug gevonden betreft waardes van oudere items!
Klik voor topic Beetje scrollen en dan vind je wat 2009 items en waardes er van! ^^
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Mon May 24, 2021 2:19 am

Ja idd ik ook, vind dat de overheid wel meer dingen doet waarvan ik denk "uh nu al?" in de tussentijd krijgen gezonde mensen rond de 30 als hun tweede vaccinaties [EDIT: in Duitsland]. Hier ken ik niemand van die leeftijd die de eerste heeft gehad :') we lopen echt achter maar we doen wel alles open? Hmmmm hopelijk gaat t goed x)

Precies, ha daar ken ik er ook van x) maar idd, just fun sized :p

Ik cancel echt vaak trades omdat ik gewoon geen idee heb of t fair is en er zo aan beide kanten 25 pets zijn en dat is het gewoon niet de moeite waard. Moet ik dat allemaal uitzoeken, heb ik geen tijd voor man.

Dwergklauwkikkertjes zijn echt cute, ze hoeven ook geen land te hebben. Ik heb ze zelf nooit gehad maar ik heb wel een aquarium. Ze worden wel een pietsie groter en hebben muggenlarfjes enzo nodig als eten. Ik vind visjes dan net iets makkelijker.

Impuls aankoop is een ding maar inpuls aankoop van dieren is echt heel iets anders. Ik doe het soms voor visjes maar ik weet dan wel wat voor visje het is en of hij bij de rest kan, voordeel van 10+ jaar aquariums: ik heb wel een goed idee van wat alles is en het aquarium heb ik al op temperatuur en ingedraaid enzo. Dus dan is er niet zo veel risico x) maar je kunt vissen niet kopen tegelijk met het aquarium waar ze in gaan (geld ook voor die kikkertjes), je moet zo'n bak eerst een paar weken indraaien om een bacteriecultuur op te bouwen in de filter die slechte stoffen kunnen afbreken. Anders gaat t heel snel fout. De #1 reden dat mensen denken dat goudvissen maar kort leven >.>

Ik wil heel graag een vijver bij mn eigen huis maar ik woon nu op de 3e verdieping xD

Ik heb niet zo veel ervaring met ratjes maar ik weet dat ze erg slim zijn. Jammer dat ze niet zo heel lang level tho :/ ik ken wel iemand die hele tamme muisjes heeft! Supercute. Damn 8? Zo veel! Ik had vroeger wel een konijntje maar na 8 jaar ofzo hield ze t voor gezien helaas. Ze was wel echt superlief <3 helaas was het toen nog niet zo algemeen bekend dat konijntjes graag met zn tweeën zitten. We hebben dr wel ns geprobeerd te koppelen maar ze werd vet agressief tegen dat andere konijn in haar tuin xD toch maar weer teruggebracht arm beestje x) ze had wel de hele tuin voor zichzelf dus genoeg ruimte om rond te huppelen. Zo te horen hebben jouw ratjes en nu ook goed.

Marktplaats moet ik echt vermijden ik wil zo vaak beestjes redden xD heb ik echt geen ruimte voor lol. Vooral zo veel reptielen waar gewoon matig voo is gezorgd :( Zit in Breda een hele toffe reptielendierentuin, als je daar ns in de buurt bent moet je zeker langsgaan, ze hebben zulke mooie verblijven <3

Ik kan ook echt uren over dieren lullen hoor hahaha

Nice!
Oh dat is idd handig! Ik heb die Reindeer Plushie - Christmas 2008: "are worth a rare or very rare pet from October or November 2008, or something of similar value." Van die Early 09 Rare / Very Rare heb ik er ook veel damn. Sws veel van die items xD Handig als meer mensen erom vragen... Thanks!
good to know
Last edited by InterfectorFactory on Mon May 24, 2021 4:35 am, edited 1 time in total.
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Mon May 24, 2021 3:05 am

Ja lmao. XD
Erg wel eigenlijk, zo wordt t ook niet bepaald goed bestreden eigenlijk. :')

Fair enough betreft trades, lol. Meestal als ik een grtoe trade ga sturen, zorg ik dat ik gewoon enorm overpay, geef ik dat aan en dan wordt t meestal wel geaccepteerd, want ja. Overpay. :')
Doe ik alleen wel voor pets die ik echt heeel graag wil hebben though. :')

Ja precies, ze zijn gewoon super schattig, :3
Maar visjes zijn indd wel wat makkelijker waarschijnlijk, hahah.

Jahahaha, true that!
Impuls aankopen met dieren zijn not done, voel me er wel wat schuldig onder. Ik lees me ooit in, dan maanden later op impuls schaf ik ze alsnog aan. Zo is t met mn ratjes gegaan tenminste. Kooi was nog niet klaar en was dus een slechte kooi, lol. Ff foei naar mijzelf 3 jaar terug. :')
Maar als je indd al verstand hebt van wat voor visjes je binnen haalt is t ook geen probleem verder, zolang ze maar goed verzorgt worden.
Ik had mij inderdaad eens wat ingelezen over aquaria en kwam wat tegen indd over eerst een paar weken laten draien voor het te gebruiken. Lijk mij ook wel een beetje common knowledge dat je visjes etc niet in kraanwater kan gooien ivm dat dat slecht is voor ze. Ookal, er zijn gekkies die dat alsnog niet begrijpen. :c
Goudvissen zijn leuke visjes, maardie moeten ja ook een veeeeel groter aquarium hebben ivm dat hun organen enz doorgroeien, maar hun uiterlijk meescaled met de ruimte die ze hebben. Doet me altijd beetje pijn om te zien dat mensen goudvissen in zo'n mini plastic bakje hebben, pls. Don't. :')
Of in een echte vissenkom, is veel te klein.
Doet me er aan denken dat ik laatst in een dierenwinkel een betta in een inimini bakje zag zitten, was echt ff schocked. Arm beestje had een pakje van miss 15x15 cm? Zat 1 plantje in en de ruimte was ook praktisch wel op. Zat eerst echt 20x te kijken of t een nep beestje was, maar was gewoon een echt visje. :/
Goed, dierenwinkels weten ook niet alles qua zorg though, dwerghamsters kunnen niet met elkaar gehouden worden meestal, gaa nze elkaar afmaken. Helaas heb ik paar maanden terug de aftermath daarvan moeten zien toen ik zocht naar iets voor mn ratjes daar. Dr lag een dood bebloed half hamstertje tegen t glas gedrukt. Arm beestje. Triest gewoon.

Tijd voor een huis op begane grond, tijd voor een vijver. :P
Ik wil ook echt een vijvertje hebben, hahah. Vind dat zo amazing met visjes en kikkertjes enzo. Omg.

Ratjes zijn inderdaad wel slim ja!
Ookal betwijfel ik de intelligentie van mijn diertjes soms. :')
Hahaha, ja. Heb momenteel nog 5 ratjes, 2 vrouwtjes en 3 mannetjes. De vrouwtjes werden op marktplaats geadverteerd als mannetjes en na een uur rijden dat ik daar aan kwam zag ik overduidelijk dat t geen mannetjes waren. :')
Toch maar meegenomen, wat de enige daar die er naar keek was een kind van 5 die ze aan de staart trok en voor mijn neus eentje aan een achterpootje omhoogtrok. Doei. :')
Kon ze gelukkig meenemen met kooi voor een whopping 20 euro. Lmao.
Dat ratjes niet zo lang leven ben ik t mee eens, t is zo jammer, want ze zijn zo leuk en lief!
Mn eerste ratje ging dood aan ouderdom met 2 jaar, de tweede heb ik moeten inslapen toen die 10 maanden was ivm een luchtwegissue die met antibiotica niet verbeterde en alleen maar slechter werd en ik het gewoon niet meer aan kon zien. Derde heb ik ook laten slapen, was 1 van mn eerste 2 ratjes, is bijna 3 jaar geworden. Zn lichaampje kon het niet meer bijbenen, van de ene op de andere week begaven zijn achterpootjes het volledig en daarna begon hij steeds meer moeite te krijgen met bewegen etc, hij had geen energie en alles en at en dronk bar weinig, terwijl hij echt een vreetzakje was. <3 Dus voor hem was t toch maar tijd om eeuwig te gaan slapen. :c
Tamme muisjes zijn ook heel leuk! :3
Oeh, konijn! <3
Konijntjes zijn ook echt super leuke beestjes! Moeten indd wel per 2 gehuisvest worden, maar als ze het 8 jaar alleen heeft volgehouden, denk ik neit dat het je konijntje zo erg heeft gestoord! :3
Heb zelf ook een konijntje gehad jaaaaaaaren terug, was een impuls basically, wilde super graag een dier en na veel zeuren vonden mn ouder t toch oké. Hebben toen een konijntje van de kinderboerderij gehaald, een knaloranje! hij heette Flame en was echt een lieverd. Enfin, wat vaker gebeurt met kinderen die een dier krijgen, ze kijken er niet meer zo naar om. Ik liet hem wel loslopen in de tuin en ging hem zo nu en dan nog knuffelen, maar hij verwilderde ook wat doordat die praktisch altijd in de tuin zat. Hij is maar 3 jaar geworden vgm, hij was ziek en ik at mn ouders er op te hameren dat die naar de dierenarts moest, maar dat wilden ze niet doen. Arm beestje. Schaam me dood dat ik zo met een dier heb kunnen omgaan!
Hebben momenteel een konijn in de tuin staan van mijn zus die 3 kinders heeft. Ze kijkt niet om naar dat beest en weigert om m mee te nemen naar dr eigen huis. Mijn moeder verzorgt het beestje en dat is t. Arm dier heeft een vet klein kooitje. Niemand wil t konijn weg doen, wat "ze staat hier al zo lang ,dat kan ik toch niet doen". Smh.

Ja lol, same!
Kijk zo nu en dan nog wel op marktplaats voor advertenties, maar heb niet echt ruimte meer tbh voor meer ratjes. Lol,
Viel mij zo nu en dan ook al wel op over geckos die tenen missen of nog half vast zitten in een shed. Beetje sad wel. En nog verkopen als "gezond" dier terwijl een leek zelfs kan zien dat ze er neit ect gezond uit zien in sommige gevallen. Heel jammer.
Ik zal die reptielendierentuin eens onthouden! Woon er niet echt in de buurt ofzo, maar kan wel eens een interessant dagje uit worden! Ik vind reptielen ook echt amazing! Vooral geckos en blue tongue skins, zijn net gekke aardappeltjes. XD

Me. :')

Hahah, ja kwam dat topic eens tegen en moest er nu weer even aan denken, so there u go!
Is altijd wel handig om te weten wat voor juweeltjes je in je verzameling hebt zitten, hahah, Kan je rijk mee worden. :')


Edit: Sorry voor dit enorme boekdeel, jeesz. :')
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Mon May 24, 2021 6:16 am

Kraanwater in Nederland is prima voor vijes hoor, maar je hebt wel een filter en wss verwarminsgelement nodig, zeker voor tropische vissen. Goudvissen passen zich niet per se aan in een kleine bak, ze raken gewoon gestunt. Net als wanneer je mensen in een vierkante meter laat opgroeien, word je ook krom van. Zelfde idee. Ik word al vrij nijdig van het concept vissenkom xD Gaat meestal geen filter in en is vrijwel nooit groot genoeg.
Bettas hebben het echt het ergst, omdat ze uit rijsvelden komen denken mensen dat ze in een glaasje kunnen. Ze hebben echt meer ruimte nodig dan dat T.T zijn wel hele leuke visjes, al vind ik hun vinnen soms wel erg lang, dan krijgen ze moeite met zwemmen :') ze worden vaak verkocht in cupjes enzo, het idee is dat je ze thuis wel een een kom ofzo doet maar zelfde idee: zonder filter of verwarming gaat dat gewoon niet goed. Misschien overleven ze wel maar niet op een leuke manier.
Dat is echt heel naar van dat hamstertje! Vissen zijn niet de enige die het in winkels slecht hebben. Word vaak ook verkeerde informatie gegeven in winkels, soms weten ze niet eens zeker welke ondersoort ze hebben ofzo.

Haha ik woon hier nog maar net tho xD Misschien kan ik iets op het dakterras zetten als we die hebben aangelegd... Als ik een vijver heb wil ik al die arme goudvisjes van marktplaats halen, kunnen ze in een vijver zoals het hoort!

Ug ik snap mensen die die zulke jonge kinderen met van die beestjes om laten gaan, en er ook gewoon niets aan doen bah. Als je er als ouder niet naar omkijkt schaf t dan niet aan voor je kind. Die is echt te jong om er fatsoenlijk voor te zorgen. Gelijk heb je om ze dan mee te nemen!
Aw wat sneu van dat jonge ratje :'( gelukkig heb je m daarvoor wel een goed leven kunnen geven en heeft hij uiteindelijk vredig kunnen gaan. En ja op n gegeven moment is het gewoon tijd.
Ja ik denk dat als ze vanaf t begin een maatje had gehad ze misschien wel beter had geleefd maar ze was wel heel aanhankelijk naar mensen dus ze was niet totaal eenzaam. Ze was zwart wit, beetje zoals een Hollander maar had niet die volledige band rondom het voorlichaam, ipdv had ze aan één kant een witte streep en een klein wit neusje <3 supercute, wel een vet grote wam lol. Zo'n vetkraag die sommige vrouwtjes hebben. Ze heette Coco, naar Coco Chanel, want zwart wit. Idee van mn moeder x)
Flame is wel een cute naam omg x) mijn ouders waren ook een beetje van "het is maar een konijn" dus ze was nooit gesteriliseerd of ingeënt ofzo. Ach, ze was eigenlijk heel gezond tot t eind dus wat dat betreft viel het mee. Wel sneu dat jouw konijntje zo heeft moeten gaan zonder hulp :( niet zo veel aan te doen nu, whats done is done.
Aw poor thing, valt ook niet zo veel aan te doen als de eigenaar niets wilt doen. Je kunt alleen proberen dr te informeren en hopen dat ze dan zelf een beslissing maakt.

Ik probeer zo min mogelijk te kijken xD ik wil nog wel een stekelstaartvaraan ooit maar heeft geen haast. Zag er laatst een met een stuk staart missend (groeit bij varanen niet terug) en vet dik. Maar die was ook al 15 ofzo, en veel te ver weg. Echt praktisch in Duitsland lol. Word m niet.

Ik heb een Blue Tongue Skink! Een Tanimbar, hij heet Bahamut. Hij is geen aardappel tho lol. Hij is nu bijna 2 en wil soms nog flink sissen en blazen, hij is ook vet vriemmelig in mn handen, wil niet stil zitten haha. Hij laat zich wel aanraken in zn bak en loopt soms wel ns op je arm naar buiten. Hij is echt heel nieuwsgierig maar absoluut geen "blijft rustig zitten" lol. Hij is ook nog jong, waarschijnlijk kalmeert hij later wat meer. Hij is in ieder geval captive born and bred, veel blueys zijn wildvang en dat wilde ik echt vermeiden. Dus dan maar een feisty Tanimbar. Ik wilde eigenlijk een Australische maar die kon ik echt nergens vinden op expos hier :/ alleen maar de Indonesische met onduidelijke afkomst (aka wildvang wss).

Nja ik weet nog niet helemaal wat ik ermee ga doen lol. Ik wil gewoon goede art voor deze dingen xD
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Mon May 24, 2021 7:13 am

Ah, weer wat geleerd dan. Xd
Maar fair enough. En ja, vissenkom, pls, stop. :')
Arme bettas, zijn inderdaad machtig mooie vissen, al zijn die vinnen soms echt lang, lol. Wist niet dat dat hen moeite levert met zwemmen? Klinkt ergens wel logisch tho, als wij mensen extreem lange benen en armen hebben lijkt het mij ook niet echt meer lekker lopen nee. :')
Dierenwinkels zijn gewoon niet zo best voor hun dieren, das altijd best jammer. Zag er een poos terug ook een parkietje met een volledig veerloze borst, tjah. Die is of ziek of heeft zichzelf kaalgeplukt door de stress. Vet sneu wel.
En dierenwinkel meedewerkers kunnen er gewoon werken zonder enig verstand van dieren, lmao. Hamster in een mini kooitje laten opsluiten, want "dat is een prima kooi" Scoot off. :')
Ze zullen waarschijnlijk niet eens weten over t feit dat bepaalde dieren niet op zaagsel mogen ivm gevoelige luchtwegen. :')
En dan zijn er ook nog mensen die die medewerkers 100% geloven, want ja "zij werken in een dierenwinkel." Nee, gewoon niet.

Oeh, dat zou echt een amazing ding zijn om te doen voor al die goudvisjes! :3
Go you!

Nja, t gezin waar mn dames ratjes weg komen hadden nog wat oudere kinders rondlopen van een jaar of 13+
Maar alleen t kleine kindje keek er dus naar om, niet ten goede. :')
Ja, was echt stuk toen ik Fidelio (Ratje van 10 maand) moest in laten slapen, heb toen echt de dierenarts met lood in mn schoenen gebeld. T arme beestje kon alleen nog maar naar luchthappen om adem te halen. Moest eigenlijk dagelijks langs de dierenarts voor spuitje met antibiotica en pijnmedicatie, maar dat hielp gewoon niks en dus toch maar gebeld voor een spuitje. :c Was helaas niet zo'n leuke ervaring. Arme Fidelio had echt een angst gekregen voor naalden die paar dagen er voor en hij schreeuwde t helemaal uit. :c Heb m wel vastgehouden toen die zo ongeveer dood ging, huilend en aaiend. :c
Met Benji (bijna 3 jarige) ging het inslapen beter, dierenarts zette hem eerst in een bak om hem te laten slapen en deed daarna een spuitje. Heb m toen zelf in dat bakje gelegd. Mn arme oude knul. :c
Fair enough dan hoor! Maatje is altijd wel beter voor een konijn, maar als ze al zo lang alleen staan, weet neit of je er dan per se goed aan doet als het konijn verder blijer is zonder maatje dan met maatje!
Klinkt echt als een leuk diertje! Vind die kleur/patroon echt leuk!
En die naam is ook echt amaze! Vind Coco sowieso wel een leuke naam voor diertjes, haha.
Jahahah, hij had die naam gekregen bij de kinderboerderij en ik was oprecht verliefd op dat beestje! Hij had wel een gebroken pootje gehad x2. Eerste keer groeide t pootje weer goed terug aan, was nog bij de kinderboerderij zelf. Een kindje had hem laten vallen ofzo toen die nog heel jong en klein was. Later heeft die zn pootje hier weer eens gebroken toen die binnenshuis op de plavuizen uitgleed en ging stampen. Een oude breuk blijft een zwakke plek. Zn pootje groeide scheef aan, maar hij kon er gewoon meer lopen en alles, dus hebben er toen niets mee gedaan. (Dom, oprecht, super dom. Moesten eigenlijk naar de dierenarts, maar nooit aan gedacht toen.)
Same hier, geen entingen, niks.
Wel mooi dat Coco verder zo lang gezond is geweest! <3
Tjah, hij heeft zo'n 2 jaar gezond rondgehuppeld, daarna had die steeds poepklonten vastzitten aan zijn bips etc. Wat dacht ik weer een ding kon zijn van eenzaamheid etc, bedacht ik me later een keer toen die al heen was gegaan. Konijnen zijn een maatje nodig om hen te helpen met wassen etc op lastige plekken waar ze zelf niet bij kunnen komen. Helaas was zn eind dus niet zo fraai, hij at weinig en werd vrij dun, dus waarschijnlijk echt ziekte of depressie ivm eenzaamheid. Goed, niks meer aan te doen nu.
Ja precies! Mn moeder en ik hebben t konijn dit jaar maar omgedoopt tot Dibbie, want t konijn had ooit een naam, die alweer vergeten was binnen een paar maanden en zo ging t konijn voor een paar jaar rond als "konijn"
Dibbie zat eerst samen met haar zusje, een zwart "hollander", maar die was zomaar ineens dood, uit t niks. Mijn zus woonde toen nog bij mn ouders en mij (Woon nog thuis, lol) in, guess wie een dood konijn mocht opruimen. C'est moi! Omdat mn zus t niet wilde doen. Dibbie is ook een hollander achtig iets, maar haar kleur is een beetje een vreemd geval, beetje beige met grijze vlekjes. XD Mooi beestje wel. Heb zelf helaas niet veel tijd om aan haar te besteden, want 5 ratten en een parkietje. :')
Mn zus komt hier praktisch dagelijks, maar doet niks met t konijn. Tjah.

Ff foto's gezocht op internet van zo'n beest en die zien er best gaaf uit!
Wel jammer dat t dier in zo'n staat was, maar goed. 15 lijkt mij al wel een redelijke leeftijd?

OEH, dat klinkt als zo'n geweldig dier, lol. Wel jammer dat die zo beweeglijk is, maar alsnog suuuper gaaf!
Wildvang lijkt mij ook weer niet zo geweldig nee, kan ik me wel wat bij voorstellen dat je dat liever niet hebt.
Maar wel echt tof dat je een blue tongue skink hebt! Vindt zulke leuke beesten, gewoon al hoe ze dr uit zien en die tong en omg. Love em. Lol

Go get them good art then! XD
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Tue May 25, 2021 1:01 am

Haha wij zijn een van de weinige landen met zulk goed kraanwater x)
Ja denk aan zwemmen met een trouwjurk aan ofzo xD
Een winkel kan vogeltjes natuurlijk ook niet dagelijks los laten vliegen en ze allemaal aandacht geven en bezighouden. Zeker als ze alleen zijn zullen ze zich wel vervelen :/
Oh man ik zag op youtube wat videos langskomen van mensen die hamsterkooien afkraakten en ik wist niet dat hamsters het zo erg hadden met die meuk! Van die kooitjes die nauwelijks een reiskooitje zijn maar er dan uit zien als een paddenstoel ofzo en "zo cute" zijn. Beest kan nauwelijks zn kont draaien. Zo bizar dat dat gemaakt wordt.
Heb vroeger wel ns gehad dat iemand van een dierenwinkel me Roseline Sharks verkocht voor mn 120L aquarium. Maat, die vissen worden echt veel te groot voor een bak van dat formaat. Is ook wel discussie over wanneer een bak nou echt te klein is maar niet in dit geval. Laatst nog iemand die dacht dat een betta mijn amber tetras zou opeten. Dat zou ik heel knap vinden. Gewoon je eigen research doen, dat is het beste.

Ja het enige wat ik zou moeten doen is een soort quarantaine systeem opzetten zodat nieuwe visjes de vissen die er al zijn niet ziek maken. Natuurlijk dikke kans dat ze ziek binnenkomen.

Ah die kids zouden oud genoeg moeten zijn, terecht dat ze die beestjes verkochten ook hoor. Krijgen ze toch een beter baasje.
Ach wat sneu, nu mogen de ratjes lekker slapen. Mijn konijntje was eigenlijk al praktisch weg toen ze haar spuitje kreeg, was vrijwel niet nodig geweest :/ Ze hadden haar nauwelijks t prikje gegeven of ze was al weg.

Ik kom Coco wel meer tegen als naam voor huisdieren maar nooit vanwege de Chanel reden xD Waar zij vandaan kwam hadden ze een heel nest zwart/witte konijntjes. Vriendinnetje van mij had er toen ook een meegenomen. Zij hadden een rammelaar, helemaal zwart, die ze "Robbie" noemde geloof ik. Maar die was veel minder lief dan Coco lol. Ze hadden m toen op n gegeven moment vrijgelaten in een park in de buurt. Ik was echt vet pissig dat ze dat gewoon hadden gedaan omdat ie niet lief was D:< arm beest, hopelijk had hij t nog redelijk goed daar, maar dat zal hij niet heel lang hebben overleefd.
Dat van die klonten komt me bekend voor, moesten wij soms ook uit Cocos vacht knippen :/ nooit aan gedacht dat een maatje daar misschien bij helpt!
Lol ik gaf vroeger zelfs al mn vissen een naam, dat doe ik nu niet meer xD maar alles moest een naam hebben toen lol.
Bizar maar niet unheard of, konijnen en cavias kunnen soms gewoon inneens omvallen. Vaak door shock ofzo. Mijn neefjes hadden cavias die zich letterlijk zijn doodgeschrokken van een kat.
15 is voor een ackie best redelijk ja, google zegt "15-20 jaar oud", dus echt een oudje. Hopelijk weet iemand anders hem over te nemen en nog een paar goede jaartjes geven.
Jaa ze zijn heel tof, ik heb wel een foto van m hier, ff geüpload naar imgur. Hij kan ook tot 20 jaar oud worden dus we hebben alle tijd om m te laten kalmeren. Geen haast.

Ik heb dus echt nét nog art binnen gekregen van een commission hier van mn DnD character <3
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Tue May 25, 2021 5:19 am

Hahah, ja klopt! Best wel blij mee dat we gewoon uit de kraan kunnen drinken zo. Lol.
Zwemmen met een trouwjurk? Man, dan zink ik naar de bodem. :')
Ja dat klopt wel, maar over het algemeen blijven de vogels niet zo heel lang in de dierenwinkel, worden echt super snel verkocht! Toch wel sneu als zo'n beestje dan ziek is enzo weetje. Eigenlijk zouden ze daar wel echt een wet op moeten maken ofzo, dat een kooitje in een dierenwinkel toch wat groter moet zijn of dat er bezigheden ingehangen moeten worden zodat ze zicht niet vervelen. Vind t zo sneu voor diertjes in de dierenwinkel soms, :c
Ja maar echt hoor! Ken ook wel wat youtubers die indd hamsterkooitjes afkraken, maar ja. Hamsters hebben t echt slecht, mensen denken en worden wijsgemaakt dat hamsters niet zoveel ruimte moeten hebben. Ga toch weg. :')
Ergens wil ik eigenlijk ooit weer een hamstertje, maar dan wil ik echt gaan hamsterscapen, want dat is zo amazing om naar te kijken zo'n verblijf met zo'n gelukkig diertje dr in. :3
Wel sad dat ze je dan verkeerde soorten vissen proberen aan te smeren die niet in je aquarium konden. Sad.
Ik weet zelf vrij weinig van betta's   als ik eerlijk moet zeggen, maar heb wl eens verhalen gehoord over dat ze je andere vissen opeten ofzo of was dat nou over een kempvis ofzo? Idk? En dat als je een mooiere vis er in zet bij betta's, dat ze depressief worden en dood gaan. Klopt dat? Ben ff te lui om mijn research te doen en zelfs als je op de verkeerde site terecht komt, krijg je de verkeerde informatie. :')
Nu klink ik zo lui, lmaaao. Ben super verkouden en heb momenteel ff nergens zin in. :')

Yolo, zorg goed voor visjes! Quarantaine is bij denk alle dieren ook wel belangrijk, heb zelf door mn domme acties eens een parasiet ofzo bij mn ratten gekregen, doordat ik een nieuw ratje ieeets te snel bij mn andere ratjes in de buurt had gehad. Beestje zelf was niet zo tam en kon dus ook niet checken op parasieten enzo. Ofja, parasiet, luizen/parasieten/its anders. Kon de beestjes zien kruipen over mn ratjes hun achterwerken praktisch. Heb ze behandeld met anti-parasiet spul en nu lijken ze allemaal weer blij en niet meer zo jeukerig. :') Ook echt maar 1 van mn ratjes was te veel aan het krabben, de rest leek nergens last van te hebben. Hmmm.

Ja precies! Had in december (maand nadat ik de vrouwtjes had gehaald) nog een ratje "gered" die hier vrij dichtbij vandaan kwam. Ze deden hem toch maar weg, omdat "Hij toch zichtbaar wel een maatje mist" Arm dier stond al "een maand of 2" alleen en was niet tam. Heb m meegenomen en merkte toen pas dat dat beest graatmager was, kale plekken had en suuuuper bang was voor handen. Beestje heeft me flink gebeten toen ik m een weekje had, niet zo prettig. Lol.
Daarentegen, binnen zo'n 2 weken was die al een heel stuk minder dun, dus vraag me   of dat door "eenzaamheid" kwam, gezien die hier alsnog alleen stond. Oh en hij zou zo'n 3 jaar oud moeten zijn ofzo. Nah, hooguit 2. Hij staat momenteel nog alleen, maar heb m regelmatig in de badkuip met 1 van mn andere mannetjes. Ze zijn neit heel erg geïnteresseerd in nieuwe maatjes lijkt het, maar moet ze toch koppelen, lol. Had m al eerder bij mn andere heren willen hebben, maar eerst werd Fidelio ziek en daarna Benji en yeh, koppelen levert stress op, iets wat je een ziek ratje niet aan kan doen. Dus so far, helaas staat die nog alleen. Daarentegen is t een schatje van een rajte. :3
Hij houd van zn aaitjes en krabbeltjes en hij leeft voor voedsel en snoepjes. XD (knaagdiersnoepjes, lol)

Wel fijn dat je konijntje dan niet zo veel last heeft gehad van het prikje though!

Ahja, niet iedereen denkt zo diep na bij de naam van een huisdier denk ik. XD
Arme Robbie. :c
Zo'n verhaal komt me zo bekend voor. Hadden hier in de buurt ook een soort hertenkampje en mensen dropten daar gewoon kippen en konijnen. De konijnen konden er wel vrij goed overleven, tussen de geiten en herten. Gemeetne heeft jaren terug alle konijnen en kippen er weggehaald, want z gingen overal heen waar ze niet moesten zijn. Liepen ook buiten t hertenkamp uiteindelijk. Wel vet sneu als je een ier zo over een hekje dumpt though, doe m dan liever naar iemand die m wel wil?
Ja, die klonten kunnen dus komen doordat ze er zelf niet bij kunnen! Heb zelf ook geregeld met een schaar bij t arme beestje zn kont gestaan met mn moeder. Zat uiteindelijk zo dicht op zn vacht, dat we met water en al eerst moesten weken en de klont in stukjes moesten knippen en wat een hel was dat om te doen zeg.
Namen geven aan vissen, omg. Ik zou t 10/10 ook doen, zelfs nu nog. Lmao.
Van caavjes wist ik wel dat ze ineens dood konden neervallen, maar wist dat niet van konijnen eigenlijk. The more I know. Wel sad tho. Arme cavia. :c
Ik hoop dat dat diertje dan nog een mooi aantal laatste jaren krijg, gezien die in zn "extra tijd" begint te komen dan.
WAT EEN POEPJE. Net een korte slang met pootjes. * Steelsteel* Als ik ooit een blue tongue skink krijg, noem ik hem 100% potato, lol. Maar wat een leuk dier! Gave terrarium indeling ook wel! Gebruik je kokosgrond op de bodem? (Just a guess, lol)

OEH, dat is een gave art piece! Hecc. Wat amazing!
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Tue May 25, 2021 10:08 pm

Huh ik had altijd het idee dat vogeltjes er best wel lang zitten. Maar goed dat dat wel meevalt dan x)
Ik snap dat t beestje klein is maar dat betekend niet dat hij niet hoeft te bewegen lol. Beetje jammer. Gelukkig zijn er youtubers die laten zien hoe het wel kan. Die hele natuurlijke terrariums voor hamsters zijn echt supertof!

Bettas en kempvissen zijn hetzelfde beestje. Ze zijn agressief naar andere mannetjes van dezelfde soort maar niet zo intelligent dus een mannetjes guppy zien ze ook als competitie, maken ze echt helemaal  . Maar gewone visjes zoals tetra soorten laten ze over het algemeen met rust, zeker als ze te groot zijn om te eten, al zijn de meeste visjes te snel voor bettas.
Lol dat is oke, ik hoef het niet op te zoeken :p

Jaa quarantaine is wel belangrijk x) zo zie je maar. Huh eentje wat gevoeliger I guess.

Aw arm beestje :( makes sense makes sense, wel mooi dat t beter met m gaat!

Ja daar hebben kinderboerderijen wel vaker last van. Zelfde met schildpadjes die mensen in de sloot dumpen. Ik snap dat een nieuw huisje vinden niet altijd even makkelijk is maar wat een kutoplossing. Je hebt ook speciale opvangen hiervoor, dan hebben ze een veel betere kans. Denk niet dat de gemeente ze goed verzorgd (lees: ze worden wss afgemaakt). Lekker makkelijk zo'n beestje gewoon ergens dumpen, mensen hebben geen idee hoe slecht dat is.

Ja ik heb nu een school van 10+ visjes die allemaal hetzelfde zijn lol dat is wat moeilijk namen geven. Veel kleine prooidieren zoals knaagdieren kunnen omvallen van stress zelf een tijd nadat er iets stressvols is gebeurd. Bizar eigenlijk.
Haha met de vorm is "Frietje" of "Patat" ook wel passend xD
Ik gebruik een mengsel van Exo Terra Plantation Soil, swagnum mos en Exo Terra Coco Husk. Hij graaft graag dus de bodem moet zn vorm goed vasthouden zodat zijn holletje niet instort maar hij heeft ook een hoge luchtvochtigheid nodig omdat het een indonesische ondersoort is. Vandaar her mos er ook bij. Plantjes groeien ook goed in deze bodem maar hij loopt alles stuk behalve de pothos dus alle andere planten zijn nep x) ik hoop binnenkort bij een tuincentrum nog wat plantjes te kunnen kopen die hij misschien niet dood maakt... Een grotere bromelia ofzo..
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Tue May 25, 2021 10:43 pm

Denk dat het een beetje ligt aan de dierenwinkel, hier zijn ze in ieder geval vrij snel weg. Zie niet gauw een week lang t zelfde vogeltje daar. Dus zijn ze of doodgegaan of verkocht, maar laten we maar uit gaan van dat laatste.
Ja maar echt hoor! Arme beestjes. :c
Jaa, hamsterscapen is zo extreem gaaf! Heb wel eens wat gezien op youtube waar ik echt versteld van sta! Zo leuk. :3

Oh, hahah. Shh. Zegt weer mijn verstand van vissen. XD
Maar das wel interessant eigenlijk! Bedankt voor de informatie! ^^

Tjah, hahaha. Eentje was dan wss gevoeliger ja. Arm diertje zat onder de korstjes en ik maar denken dat die gewoon werd aangevallen door t andere ratje ofzo. Die twee hadden wel wat vaker mot met elkaar, maar deden elkaar nooit echt pijn ofzo. Toen kwam ik dus achter dat ze iets van parasieten ofzo hadden. Arme dieren van me. :c

Jaa, hij is echt zoveel vooruit gegaan in de tijd dat ik hem heb! Zn vacht is nogsteeds lelijk en kalig, ben dang dat dat ook neit meer beter gaat worden. Toch is die fluffy en zacht op de plekken vacht die die wel heeft. :3

Vet sneu, waarom een diertje dumpen? Je dumpt je eigen kind toch ook niet? (Uitzonderingen daargelaten, die zijn niet wijs)
Arme konijntjes die daardoor zijn afgemaakt eigenlijk. Omg. :c
Moet ineens denken aan dat ik eens langs een vijver fietste waar een steen in lag en ik er 2 schildpadjes op zag, heb meerdere keren even goed gekeken, want kon t eigenlijk niet zo geloven. Nooit bij stil gestaan dat dat voor die beestjes niet per se zo best is, maar was jaren terug.

Ahja, dan is het wel wat lastig om namen te geven. XD
Ahahah, frietje, XD
Ah zo! Interessant! Ik wist wel dat meeste reptielen een wat hogere vochtigheid moeten hebben, maar nooit aan gedacht dat sommigen ook graven, hahah. Succes met de zoektocht naar plantjes die die niet mollesteert. XD
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Wed May 26, 2021 6:35 am

Ja het zal vast sneller gaan bij grotere/drukkere winkels x)
Ik heb iets vergelijkbaars maar met tropische terrariums, zo tof <3 misschien neem ik ook helmskinks of gifkikkertjes ofzo die in zo'n terrarium kunnen..

Ja ach vaak hebben huisdieren toch een keer in hun leven iets. Ik had een tijdje terug dat Bahamut klem had gezeten ofzo en hij had n wondje op zn kop. Schrok me dood man. Gelukkig zijn het sterke beestjes en heelde het redelijk snel. Ik heb het toen gedesinfecteerd en in de gaten gehouden en nu zie je er allang niets meer van. Wel wat van de takken uit zn terrarium gehaald, denk dat hij zich aan een scherp uiteindje had gestoten ofzo.

Aw x) beetje patchy. Ach zolang hij verder weer gezond is is dat te overzien.

Ja echt he, denk dat het heel vaak onweten is. Dan een beestje het veel beter heeft in de natuur ofzo. We hebben nog geluk dat waterschildpadden zich hier niet kunnen voortplanten anders zou dat nog wel ns negatieve gevolgen kunnen hebben voor onze inheemse soorten. Maar je ziet het vaak in grachten of vijvers, die beestjes kunnen ook zo 30-40 worden en mensen realiseren zich dat niet helemaal als ze zo'n klein schattig padje kopen. Ze zijn zo veelvoorkomend dat je er niet vanaf komt dus dan maar zo. Zo slecht ug. Niet alleen voor de beestjes maar ook voor het ecosysteem, ze kunnen plaatselijke soorten weg concurreren. De reden waarom je bv goudvissen ook nooit vrij moet laten.

Ja hangt er dus helemaal vanaf welk reptiel je hebt, haakneus slangen, zandboas of baardagamen zitten veel droger, helmskinken en vuurskinken juist weer heel vochtig. Australische blauwtongskinken kunnen ook veel droger dan de Indonesische.
Ja echt. Thanks x)
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests