Qui parle français? Who speaks French?

Discussion in other languages - Deutsch • Español • Français • Italiano • Nederlands • Polski • Русский • Svenska • 日本語 • 中文

Re: Qui parle français? Who speaks French?

Postby Nothingspecial » Sat Sep 20, 2014 7:26 am

Coucou! Je suis Canadienne, mais je parle plutot Francais Europeen, puisqu'un cote de ma famille habite en France! C'est ma premiere langue mais j'ai aussi appris l'Anglais tres jeune(ici, il n'y a pas beaucoup de Francophones) Aussi, desolee pour les accents; mon telephone les rend difficiles!
" In my shyness... At times I retreat into my 'shell',
Clinging to the security of being alone. In my shyness...
I may attempt to merge with my surroundings- to be ignored, unnoticed, a silent voice rarely heard. In my shyness... I can feel completely alone, although surrounded by people. In my shyness... I'm perceived as having a padlocked soul- and few try to gain entry to my realm. In my shyness... Few will dare venture to really know me- to hear my quiet voice or to really try to understand. In my shyness... I can have a myriad of words to say, yet, my sealed lips will not release them. In my shyness... The words I speak will at times be jumbled, and I'll feel worse for having spoken them. In my shyness... I will be viewed as 'stuck up' and unfriendly, labeled by the presumption of a troubled past. Yet, despite my shyness, I will at times emerge from my 'shell' , and you may catch a glimpse of who I am. And despite my shyness... I may put on a good 'front', disguising my innermost insecurities. Despite my shyness... A select few will manage to penetrate these 'walls', with the sharing of time and the evolving of trust. My shyness... Frequently unrecognized, seldom understood- A shackle, a heaven, a veil.
" ~Jason Yarkie, In My Shyness
Nothingspecial

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby C H E S H I R E » Sat Sep 20, 2014 4:42 pm

Bonjour!!!
Je suis né en France et suis donc couramment la langue. J'ai déménagé en Amérique il y a quelques années, et j'ai commencé à apprendre l'anglais. Qui, comme il s'avère que c'est très dur. Je suis nouveau sur ce site, et je suis tout juste pendre des choses ici !! Je suis tellement heureux de l'accueil que j'ai, et encore plus heureux de trouver un forum dans ma langue.

Image
❝Hello!
Is no longer very active
English is very hard for me, please patience

Any pronouns!

Birthday is December 21st <3❞

Image
C H E S H I R E

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby lost in time. » Sun Sep 21, 2014 2:24 am

J'ai une question a demander, lorsqu'on dit cent le nombre est ce qu'on peut dire un cent? J'ai dit un cent au lieu de juste cent par accident l'autre jour et je voulais savoir si tu pouvais dire les deux ou juste cent?
Image
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Image Image Image Image
lost in time.

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby lost in time. » Sun Sep 21, 2014 2:33 am

Merci! Je voulais juste clarifier!
Image
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Image Image Image Image
lost in time.

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby BuddyMaltese » Fri Sep 26, 2014 3:48 pm

Bonjour mes amis! Je suis Buddy et je parle français just un peu!

J'apprends les objets de la class, les couleurs, et les prepositions!

Qui parle français trés bienne?
Image
x
x

| Graphic Design Student | Adult | Vegan |
| Certified oatmeal connoisseur |
Listening to: [x]
---
Hello! I've been taking a break from CS.
If you'd like to contact me, though, feel
free to PM me as I check in
every few days.

BuddyMaltese

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby gabsc » Fri Sep 26, 2014 4:02 pm

Salut! Je suis Canadien et mon premier langue etait Francais, mais j'ai aussi appris l'anglais quand j'etait vraiment jeune et maintenant mon francais n'est pas le meilleur (je vis dans une place ou il n'y a pas beaucoup de gens francais et je n'ai pas d'amis francaise). J'ai des problems avec les accent aussi, donc je ne serai pas cabaple de les mettre sur mes postes. J'espere que je vais ameliorer avec plus de practique! :D
gabsc

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby Peppercorn » Wed Oct 01, 2014 2:56 am

Bonjour ou Salut ! Mon Français est horrible, comme vous pouvez le voir. Il peut très probablement être incorrecte donc... J'apprends le Français en Ontario, je suis un vrai ici canadien. Veuillez excuser la qualité horrible et la ponctuation, comme je l'ai déjà dit oui au revoir !
Image
Image
Image
Image
Hello there. I'm Peppercorn. I like to draw, take photos and baking. I work at an adoptable center called Pixel squirrels. If you ever need too, feel free to PM me and chat.

Feeling wrote:PM me design patterns for pixel squirrels.

coded by peppercorn (me)
Peppercorn

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby meowool » Wed Oct 01, 2014 7:18 am

gabsc wrote:Salut! Je suis Canadien et mon premier langue etait Francais, mais j'ai aussi appris l'anglais quand j'etait vraiment jeune et maintenant mon francais n'est pas le meilleur (je vis dans une place ou il n'y a pas beaucoup de gens francais et je n'ai pas d'amis francaise). J'ai des problems avec les accent aussi, donc je ne serai pas cabaple de les mettre sur mes postes. J'espere que je vais ameliorer avec plus de practique! :D

Tu voulait dire 'ma premiere langue est francaise'. 'était' est l'imparfait, pas le present.
meowool

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby The Whitewolf » Mon Oct 06, 2014 4:13 am

Bonjour tout le monde! Je parle aussi français, c'est ma première langue (Je suis française)
The Whitewolf

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Postby DangerDays » Fri Oct 10, 2014 7:53 am

Bonjour, tout le monde.
Je suis Anglais, si désolé pour mes erreurs!
It is 10 days until my Birthday and 20 days until Christmas!
:D

Rip Phillip Hughes
You will never be out
DangerDays

My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me