Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Discussion in other languages - Deutsch • Español • Français • Italiano • Nederlands • Polski • Русский • Svenska • 日本語 • 中文

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Wed May 26, 2021 10:36 pm

Ahja, fair enough. XD
Oeeeh, dat is echt gaaf!
Looove poison dart frogs! Ik wil later ook echt een terrarium met dat soort kikkertjes of misschien wel een stuk of 10 terraria met die kikkers. Lmaaaoo. Verschillende soorten nemen. XD
I mean, ze worden giftig, doordat ze in hun natuurlijke habitat bepaalde mieren eten die een soort gif hebben, kikkers kunnen dat gif opslaan in hun huid etc en zo worden ze giftig. XD
Dus geef ze een ander soort insect dat geen gif draagt en ur fine. Niet dat je ze zou moeten handelen, want kikkers zijn daar vrij gevoelig voor als ik mij niet vergis, maar goed. XD
Ze zijn zo leuk en klein. :3

Hahah, nahww. :c
Arme Bahamut. Xd
Maar ja, ieder huisdier heeft wel eens wat. Wel fijn dat het verder goed gaat met Bahamut en het wondje al weer genezen is! :)

Hahah, ja precies! Hij is wel echt super fluffy, waardoor ik ergens mijn vermoedens heb dat die een Rex is, maar idk. Die mensen hebben me helemaal niks over hem gezegd. Hij zat in zo'n hamsterkooi/aquarium ding. Leuk voor hamsters, maar niet geschikt voor ratten. Ratten moeten goede ventilatie ivm hun longen. Oompf.

Ja precies! Vet sneu voor de diertjes ook tho. Maar goed, hoe voorkom je dat mensen zoiets gaan doen? Dr zijn altijd lui die er of niks om geven of er zo danig graag vanaf willen, dat ze domme dingen doen.
Heb weleens een verhaal gehoord over mensen die zeiden dat hun hond ernstig ziek was zodat ze hem konden inslapen, maar dat beest was kerngezond en de dierenarts zag dat dus en wilde er niet aan meewerken en de hond werd in beslag genomen ofzo.
Gekke mensen.
Ik heb wel eens een video gezien van een reptielen youtuber (dacht ik) over dat er een vijver was met allemaal gigantische goudvissen en dat het daar echt een plaag was geworden. Vgm vingen ze een aantal om mee te nemen naar weetiknietmeer.

Ahja, fair enough! Wel interessant eigenlijk. ^^
Reptielen zijn zo leuk. <3
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Thu May 27, 2021 12:28 am

Jup klopt allemaal, ik heb het gehoord als torretjes ipv mieren maar ik geloof dat we niet eens zeker weten wat de gifkikker zn potente gif geeft. Maar in gevangenschap hebben ze het iig niet. En ja alle amfibieën hebben dat, ze nemen letterlijk alles op door hun huid dus als je zeep of whatever aan je handen heb is dat niet zo tof voor ze. En droge handen voelt natuurlijk heel onprettig als je een nat beestje bent.
Ik vind alle kleuren en patroontjes die ze kunnen hebben zo tof. En gewoon leuk om naar te kijken x)

Zou ook kunnen dat t een mixje is maar ik zou ook geen idee hebben, weet bar weinig over ratjes en de rassen enzo. Oh dat klinkt wel als een belangrijk basic care dingetje ja, als mensen nou wat vaker even research deden voor ze een huisdier aanschaffen :l

Ik denk dat informatie verstrekken heel belangrijk is. Zorgen dat er in dierenwinkels juiste informatie word gegeven en dat er gecontroleerd wordt dat mensen weten waar ze aan beginnen. En veel opvanglocaties zal ook erg helpen, dat mensen weten dat je een konijn ook naar het asiel kunt brengen en dat het niet alleen voor honden en katten is. Dat soort dingen.
Dat soort verhalen heb ik ook wel gehoord, maar niet in Nederland, op t internet enzo yk. Gelukkig zijn dierenartsen over het algemeen gigantische dierenliefhebbers en zullen er bar weinig zijn die zoiets zomaar doen.

OH dat was denk ik Snake Discovery! Ik geloof dat ze ze hadden meegenomen om als one-off aan hun alligator te voeren (goudvissen zijn niet super gezond om te eten voor veel dieren). Ik volg hen al jaren, zo'n leuke channel x) ze zijn nu een reptielendierentuin aan het bouwen, echt heel gaaf om het proces te zien. Die alligator wilden ze eigenlijk niet, zijn echt geen goede huisdieren maar omdat t beestje in een houten kist werd gehouden al 40 jaar wilden ze m echt redden. Rex heeft een beetje gekke snuit door haar tijd in de kist maar heeft het nu veel beter en kan hopelijk straks haar dagen uitleven in hun dierentuin :D supercute.

edit: hier deze video is het geloof ik
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Thu May 27, 2021 1:06 am

Zou ook kunnen. XD
Wat t meest telt is dat ze in gevangenschap niet meer giftig zijn ( Ookal, als ik het goed heb zouden ze alsnog wel minimal gif hebben, maar is niet schadelijk voor mensen ofzo, idk, hoorde ik eens ergens in een youtube vid, lol)
Maar wel understandable ja. Zeep, yikes.
Maar jaaaa, ze zijn zo mooi!

Nah, t is rex of geen rex. Rex is dominant, daarentegen als een ratje dubbel rex draagt wordt t een patched rex. Zal t arme beestje vrij weinig vacht hebben, want dubbel rex zorgt voor kaalheid. the more you know. :P
Ja, t staat overal wel makkelijk te vinden dat ratjes vet gevoelige longen hebben. :')
Smh. Echt.

Ja precies! Zou al en hele hoop schelen tbh. Als er gewoon eens goede informatie wordt meegegeven t moment dat je een diertje aanschaft, would be nice. Zou al een mooi begin zijn in ieder geval. :')
Ja precies, maar wel echt vet zielig voor t diertje. Dierenartsen stemmen er gelukkig niet zo snel mee in en kunnen prima zien of een dier echt ziek is of dat ze kern gezond zijn. Helden wel.

Jaaa, snake discovery!
Ik volg ze ook al een tijdje, kijk recent helaas niet zoveel youtube vids meer, maar kan zo nu en dan nog wel van hun content genieten! REXXXX, wel vet sneu van de achtergrond van Rex indd, maar nu heeft t dier t wel fijn gelukkig. Voor zover t leven in gevangenschap voor zo'n dier fijn is.
Ik moet eigenlijk echt weer meer van hun video's bekijken lmao.

Ik volgde een tijdje Bryan Barzyk ofzoiets op youtube, maar kwam daarna door andere youtubers een beetje tot "verontrustende" ontdekkingen over die kerel. Lmao.
Spider ballpythons kweken bijvoorbeeld, is bekend dat t Spider gen neurologische issues geeft, maar die vent wil er toch mee door gaan. Hmm. Stop, pls. Maar daar zit ook een beetje eigen mening achter denk ik. Ben er zelf niet zo mee eens als men genen gaat fokken/kweken binnen dieren die super nadelig is voor het dier zelf. I mean, ik zou t zelf niet doen, want die arme dieren zullen niet bepaald een fijn leven hebben als ze een slechte case hebben van die mutatie weetje.
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Thu May 27, 2021 2:50 am

Hah ja ik zou ze not steeds geen kusje geven lol, dat gaat ook met gewone kikkers niet zo tof geloof ik xD gewoon niet doen

Ohh ok neat, dubbel is iets minder x) doet een beetje denken aan wat je hebt bij van die katten, heet ook rex geloof ik.

Als ik beter was geweest in info in mn hoofd stampen was ik dierenarts geworden x) maar ik denk niet dat ik de uni zou trekken haha, pros van game art: geen proefwerken of boeken. Echt top, veel meer mijn ding :p

Ik... ben opzich wel veel op youtube lol. Maar ik volg niet héél veel mensen. Check gewoon dagelijks of er iets nieuws is basically. Ik volg bijvoorbeeld Bondai vet, Australische dierenarts show, en die videos zijn al gouw 45 min xD

Ohh ja Bryan is best wel een ass, ik geloof dat hij wel het een en ander heeft verbeterd maar dat is echt na vele jaren slechte husbandry, dat wil ik niet ondersteunen zelfs al doet hij het nu niet meer. Ik kan die man ook gewoon niet zo goed zien, irritant type bleh.
Spider ball pythons is een vaag verhaal, het lijkt erop dat de meeste het lang niet zo erg hebben maar slecht onderhoud of trauma kan ze ineens veel erger maken. En sommige mensen zeggen dat het wel oke is omdat je ze toch in een veilige omgeving houd en het een beetje is als hondenrassen, die hebben ook vaak flinke genetische problemen dus hé "als zij het doen kan ik ook". Maar ik vind t ook echt niet oke, bij honden ook niet. Van die helemaal doorgefokte beesten die bijna niet kunnen ademen zonder operatie of niet op een natuurlijke manier kunnen worden geboren omdat ze zo'n bizarre lichaamsverhouding hebben? Niet oke. Niet aan meedoen. Is niet humaan.
Clint's Reptiles had een goede video over zijn mening van spider BPs, ik ben het niet met hem eens maar het geeft een goed inzicht op de andere kant. Hier. Ik vind zijn content verder wel echt supergoed, hij is altijd heel informatief. Maar ik zit meer aan de GoHerping kant van het debat: ban spider BPs
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Sat May 29, 2021 5:55 am

Ahahahah, tjah lmao. :)
Maar wat nou als de kikker in een prins veranderd? :o

Ja exctly! Lol. Oeh ja, love de fluffy katten, lol!

Jammer wel, maar wat je nu doet lijkt me ook echt amazing!

Tjah, ik volg ook echt een klein aantal youtubes wel echt, zijn dan vooral a chick called albert, white house on the hill, sandi brock, ask a mortician. Dat was t wel denk ik. Of well, dr zijn nog een aantal randoms channels die ik volg over het redden van dieren enzo, want dat vind ik ook altijd leuk om te kijken!

Ja precies, lmao.
Ahja, maar alsnog. Beter helemaal niet zulke genen fokken, dan "Alleen door trauma en slecht onderhoud wordt t erger"
Naja, sommige spiders zijn zo slecht met die bende, dat ze niet eens rechtop kunnen kruipen zegmaar, hoe humaan is het om zulke dieren te laten leven als ze niet eens waardig zijn aan zichzelf? Als ze niet kunnen zijn als wat ze zijn geboren, is het toch geen fijn leven? Idem met honden! "Oeh, pugs zijn zooo schattig" Schei uit, die beesten kunnen niet eens ademen. Bij paarden heb je ook zo'n mooi voorbeeld, de arabier. Velen vinden hen super mooi en elegant, maar heb je ooit die neus gezien? Ze worden er op gefokt dat de neus zo klein mogelijk is, nou ik kan mij niet voorstellen dat die beesten makkelijk kunnen ademen soms hoor.
Die gast heeft interessante argumenten wel. (Heb ff de halve video gekeken, lol)
Die vid van GoHerping heb ik al eens gezien, die vind heeft er een beetje door gezorgd dat ik wat meer research ging doen überhaupt over Bryan, lmao. Maar ben t wel meer eens met GoHerping ook indd.
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Sat May 29, 2021 6:35 am

Wat voor prins zou een gifkikker worden? Character design idee? :think:

CCA is heel goed <3 ook lachen dat hij een Nederlander is x) Ask a mortician volg ik niet maar ik heb wel veel van haar videos gezien. De rest ken ik geloof ik niet. Ik volg ook wel veel art/DIY channels zoals Nerdcrafter, James Gurney, Trent Kanuiga, subjectively, Tested en nog best wel wat meer xD ik heb ook nog een zwik paleo channels en oh! The Brain Scoop, ook echt heel leuk x)

Ja idd, mee eens. Vind ook niet dat je het risico moet nemen: vergrootte kans op afwijkingen? Niet doen dan.
Ik heb arabieren altijd zo raar gevonden, die gekke snuiten echt wth. Ik snap niet dat daarvoor gefokt word, vind t lelijk gewoon.

Ja ik vind t heel goed beargumenteerd, ben t er alleen niet mee eens dat mensen die beestjes als nog fokken.
GoHerping heeft ook wel leuke videos die gewoon over beestjes gaan.
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Sun May 30, 2021 1:00 am

Oeeeeeh, een punkrock gabber met een felle haarkleur en net zo felle ogen in een alternatieve gekke wereld waar prinsen en koningen juist allemaal super kleurrijk zijn, want gifkikkers :smirk:
Ahaha, dat zou eigenlijk best gaaf zijn, woah.
Geen prins op t witte paard, maar prins op de blauwe gifkikker. :') Natuurlijk is de prins dan wel kleiner of de gifkikker groter, want een mini gifkikker kan geen mens dragen. :') Poor thing

Jaaaaa, liefde naar die man. Ask a mortician heeft wel echt interessante topics soms! En ze brengt alles vrij luchtig, wat wel fijn is!
Die ken ik allemaal weer niet. XD
Ik volg niet echt art/diy gerelateerde dingen meer tegenwoordig, heb t jaren terug wel eens gedaan toen ik begon met tekenen, maar meh. XD

Ja precies, waarom kwaliteit van een dier afnemen voor iets wat "mooi" of "schattig" is? I mean, mensen vinden t oh zo zielig als mensen kinderen genetische mutaties hebben die als een nadeel vallen voor hun kwaliteit van leven, maar voor dieren met zo'n mutatie is t okay? Get ur sht together. Pls.
Ja maar arabische volbloeden zijn ook gewoon lelijk met die neuzen zo. Beesten hebben gewoon een misvorming en mensen vinden t "mooi" Shei toch uit. :')

Ja precies, vond zn argument over dat in t wild alleen bepaalde kleuren voorkomen, omdat t daar gunstiger is, maar dat in gevangenschap andere kleuren juist gunstiger kunnen zijn wel interessant tbh. Alsnog niet mee eens met t fokken op zulke dieren though, t blijft kwaliteit van leven wegnemen en das niet oké!
GoHerping heeft wel echt leuke content meestal ja! Volg hem zo nu en dan!

Moet ineens weer denken aan dat er nog een channel is die ik vrij veel volg, Blake's exotic animal ranch. Ik kijk niet elke video, maar hij heeft wel echt super gave dieren! Hij geeft ook extreem veel om zn dieren enzo en das wel mooi om te zien tbh.
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Sun May 30, 2021 6:00 am

Hahaha punk prins xD sounds about right. Jij tekent mensen toch? Doe het :p

Ja idd, prettige manier om informatie over de wat morbidere dingen te krijgen x) vind haar videos over morbide dingen van vroeger ook tof, gebeurtenissen enzo.
Oh really? Ik leer nog best wel wat van de mensen die ik volg maar heb niet altijd zin om ernaar te kijken. Soms wil ik relaxen en niet het idee hebben dat ik iets moet leren xD de DIY mensen zijn dan weer volledig entertainment x)

Ik ben het er wel mee eens dat kleine nadelen in gevangenschap minder uitmaken, voor veel slangen gaat het niet zo uitmaken als ze minder goed kunnen zien omdat ze geur heel erg gebruiken etc. Maar op het moment dat beesten zichzelf per ongeluk bijten en gewoon niet normaal meer rond kunnen bewegen zoals bij de spiders denk ik dat het niet meer humaan is. Is echt wel heel iets anders dan een opvallend kleurtje :p
Echt he, ik vind pugs ook best vies eigenlijk, die rimpelige kwijlende snuiten ew. Snap niet dat mensen dat heel schattig vinden, die ogen vallen er soms bijna uit man bah.

Blake heb ik wel langs zien komen ja, maar volg denk ik genoeg reptielen channels zo lol. Zn content is net een beetje anders gepresenteerd ofzo waardoor ik denk "eh" ipv dat ik het graag kijk x) maar misschien probeer ik t nog wel ns :p soms heb ik gewoon bepaalde mensen/persoonlijkheden niet helemaal chill vind om naar te kijken? xD kan de content nog zo leuk zijn maar dan no thanks lol
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby BunnyBeam » Sun May 30, 2021 6:17 am

Hehehehehe, zou ik wel kunnen gaan doen ja. XD
Moet ik eigenlijk wel gaan doen, hahahah. Gosh, would be amazing.

Jaa exactly! Ik houd van haar content, super informatieve topics ook over dingen van vroeger inderdaad!
Ja lol. Begrijp ik wel! Is ook wel fijn om channels te weten puur voor entertainment. ^^
Ik zelf gebruik youtube vooral voor muziek tijdens het tekenen en gamen, lmao. Soms voor video's kijken. Vind het soms ook wel interessant om docu's te kijken over bepaalde soorten ziektes!

Ja precies, kleine nadelen zijn oké, maar wanneer t wordt zoals bij Spiders, nah thanks. In erge gevallen weten die beesten niet meer wat boven of onder is en zijn ze zo gedesoriënteerd, lijkt me vreselijk. Lijkt mij dat voor zo'n dier dan alles draait tbh? Of als ze zichzelf inderdaad verwonden, omdat ze niet doorhebben dat het hun eigen lichaam is, kap maar weer. Pls.
Ja maar echt, lol. Snap ook echt niet wat er schattig is aan pugs, lmao. Heb dat bij elk hondenras met extreme rimpels tho, vind die rimpels echt lelijk!

Snap ik wel, heb dat ook bij sommige youtubers, lol. Kan dan indd die persoonlijkheid niet helemaal hendelen ofzo. :')


Moet er even aan denken, ik heb laatst een draken-ish char gemaakt en I love him, lol.
Heb m Sotra genoemd. XD
Klik!
Bunny - adult - 24/7 tired - art
ToyHouse
Image

Image
User avatar
BunnyBeam
 
Posts: 4372
Joined: Thu Nov 17, 2016 10:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: Bederlanders kunnen hier hun verhaal kwijt! :)

Postby InterfectorFactory » Sun May 30, 2021 7:20 am

Over history gesproken ik vind de videos van extra credits ook vet goed, ze hebben een serie van 5 videos ofzo over the flu pandemic en die is echt heel goed.
Ik gebruik spotify voor muziek, premium is het zo erg waard omg. Is ook beter in genres scheiden en niet dezelfde nummers in alle afspeellijsten doen xD

Oh lol dat doet me eraan denken dat ik Bahamut laatst heel droog in zn eigen achterpootje zag happen. Is echt geen snugger beest hahaha, hij liet ofc meteen weer lost en hij heeft zichzelf niet verwond ofzo maar man, dumb as a stump xDD

Ja precies, just rubs you the wrong way

Omg what a cutie, tof bodyplan ook, alleen voorpootjes. Ook zo fluffy x)
Image
^toyhou.se (click)^
Image

Avatar by Dachiia
Looking for art in exchange for pets!
^All my pets are up for trade!^

┌───────────────────────┐
Commission info
Deviantart
Interfector's army
Flight Rising
Instagram
└───────────────────────┘

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
User avatar
InterfectorFactory
 
Posts: 3861
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:44 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests