Norwegian/Norsk

Discussion in other languages - Deutsch • Español • Français • Italiano • Nederlands • Polski • Русский • Svenska • 日本語 • 中文

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby Eicamawa » Wed Oct 30, 2013 3:10 am

Jeg begynte å høre på Nightwish med Tarja, og ble kjempeskuffet da jeg skjønte hun hadde sluttet. Så hørte jeg Anette synge Tarja sine sanger og ble bare mer skuffet.... men så startet de å gi ut sanger som var skrevet til Anette, og da ble jeg hekta igjen. Det er jo to helt forskjellige måter å synge på, men kan det kan jo ikke være galt å like begge to :) alt etter hvilket humør jeg er i :)
Image
User avatar
Eicamawa
 
Posts: 3459
Joined: Sun Nov 29, 2009 5:26 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby orion. » Wed Oct 30, 2013 3:26 am

.
Last edited by orion. on Thu Oct 18, 2018 6:53 am, edited 1 time in total.
Image Image
✣ ⋆ ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ⋆ ✣
Image Image Image Image
Image
✣ ⋆ ━━│ ᴍʏ ғʟɪɢʜᴛ ʀɪsɪɴɢ │━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ⋆ ✣
User avatar
orion.
 
Posts: 3757
Joined: Sat Oct 16, 2010 12:29 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby Eicamawa » Wed Oct 30, 2013 3:30 am

Jeg hørte at hun forlot dem under turneen? Så Floor Jansen måtte ta over. Hun er iallefall flyttet fra reserve til en av bandmedlemmene på den offisielle siden deres, så jeg antar hun er den nye vokalisten? Hvis ikke det kommer en ny en til da.. Synes gjerne at Marco kunne ha sunget noen flere sanger jeg da =P
Image
User avatar
Eicamawa
 
Posts: 3459
Joined: Sun Nov 29, 2009 5:26 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby TheSilverfeather » Wed Oct 30, 2013 3:34 am

Heh, musikkstilen min er avhengig av humøret mitt... P: Liker noe med "futt" i, for det meste, hørte litt på Coldplay en periode samt Imagine Dragons, men som sagt er musikksmaken min bestemt ut fra humøret mitt. Spiller mye klassisk musikk selv på musikklinja, ting av Bach, Mozart og andre større komponister. Tro det eller ei, men barokkmusikk er kjempevakkert å høre på! Spiller en akkurat nå som jeg har veldig sansen for, Sonata No. 11 in A Major K. 331 av Mozart. Mye interessante intervaller og akkorder der! ^^

Trenger litt ny musikk til spillelista mi... Noen som har noen forslag til artister/sanger/komposisjoner jeg kanskje kan ha interesse av? :3
Itsy bitsy spider...
User avatar
TheSilverfeather
 
Posts: 7452
Joined: Wed Dec 31, 2008 12:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby orion. » Wed Oct 30, 2013 3:47 am

.
Last edited by orion. on Thu Oct 18, 2018 6:53 am, edited 1 time in total.
Image Image
✣ ⋆ ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ⋆ ✣
Image Image Image Image
Image
✣ ⋆ ━━│ ᴍʏ ғʟɪɢʜᴛ ʀɪsɪɴɢ │━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ⋆ ✣
User avatar
orion.
 
Posts: 3757
Joined: Sat Oct 16, 2010 12:29 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby TheSilverfeather » Wed Oct 30, 2013 4:28 am

breesia wrote:
Friskusis wrote:Heh, musikkstilen min er avhengig av humøret mitt... P: Liker noe med "futt" i, for det meste, hørte litt på Coldplay en periode samt Imagine Dragons, men som sagt er musikksmaken min bestemt ut fra humøret mitt. Spiller mye klassisk musikk selv på musikklinja, ting av Bach, Mozart og andre større komponister. Tro det eller ei, men barokkmusikk er kjempevakkert å høre på! Spiller en akkurat nå som jeg har veldig sansen for, Sonata No. 11 in A Major K. 331 av Mozart. Mye interessante intervaller og akkorder der! ^^

Trenger litt ny musikk til spillelista mi... Noen som har noen forslag til artister/sanger/komposisjoner jeg kanskje kan ha interesse av? :3

Av komponister er jeg personlig glad i Ennio Morricone (Kanskje fordi Metallica har brukt en av hannes komposisjoner til åpning på deres konserter siden 1983 xD, den heter "The ecstasy of gold")
Adrian Johnston, Yanni, Jean Michell Jarre, John Shmidt har gjort mye interessant, Ludovico Einaudi, Michael Nyman, Yann Tiersen. Alle er ganske nye/ukjente/har laget lite, men jeg liker dem. Også har vi jo noen jeg liker som lager instrumental musikk (for det meste) som f. Eks. Yngwie Malmsteen, Steve Vai, Buckethead osv.

Takk for lista! Skal ta en titt på dem etter at jeg har lest til en prøve jeg har på torsdag! ;D Har hørt om John Schmidt, sett noen av videoene han og "gjengen" (The Piano Guys) har gjort. Som pianist synes jeg det er utrolig flott at dem bruker nye måter å lage musikk på. De har laget mange kreative og fine stykker. Prøvde å etterligne dem på skola med noen andre pianister, en som spilte og 3 som sto rundt og lagde rytme som passet til samt spilte på strengene nede i selve pianoet. Må definivt se om jeg finner noe nytt av dem! Yann Tiersen har jeg hørt om, men jeg har ikke hørt spesielt mye av ham. Er ikke spesielt flink med den nyere generasjonen med komponister, desverre. P:
Itsy bitsy spider...
User avatar
TheSilverfeather
 
Posts: 7452
Joined: Wed Dec 31, 2008 12:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby orion. » Wed Oct 30, 2013 4:58 am

.
Last edited by orion. on Thu Oct 18, 2018 6:53 am, edited 1 time in total.
Image Image
✣ ⋆ ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ⋆ ✣
Image Image Image Image
Image
✣ ⋆ ━━│ ᴍʏ ғʟɪɢʜᴛ ʀɪsɪɴɢ │━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ⋆ ✣
User avatar
orion.
 
Posts: 3757
Joined: Sat Oct 16, 2010 12:29 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby Eicamawa » Wed Oct 30, 2013 6:01 am

Åja! Jeg trudde hele tiden at hun ble sparket. Så, Floor Jansen? Er hun flink? Har ikke hørt henne før!
Og ja, er ganske enig i at Marco kunne sunget flere sanger.


har ingen anelse, men jeg antar hun ikke er så ulik Anette? siden hun var "reserve"?

Trenger litt ny musikk til spillelista mi... Noen som har noen forslag til artister/sanger/komposisjoner jeg kanskje kan ha interesse av? :3

Hans Zimmer er en veldig flink komponist, han har laget veldig mye filmmusikk. Og Era kan du jo godt prøv ut :)
Image
User avatar
Eicamawa
 
Posts: 3459
Joined: Sun Nov 29, 2009 5:26 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby TheSilverfeather » Wed Oct 30, 2013 6:22 am

breesia wrote:Kult :D Alle disse er egentlig personer jeg tilfeldig har kommet over, for det meste med appen 8tracks. Det er forresten en veldig bra app, den kan lastes ned gratis til Android, vet ikke om iphone. Det er en app der forskjellige foøk lager forskjellige spilleslister man kan høre på. Det er bare å søke på sjangrene, artister eller lignende, så kommer det (som oftest) mye bra. Har selv funnet mye nytt der :D
Det går også ann å bruke 8tracks på pc, det er bare å gå til http://8tracks.com
Anbefales ^^

Hehe, har nok ikke smartphone... Har ikke orket å kjøpe ny mobil siden 2009. P: Får heller sjekke den ut på pc en gang!

Eicamawa wrote:
Trenger litt ny musikk til spillelista mi... Noen som har noen forslag til artister/sanger/komposisjoner jeg kanskje kan ha interesse av? :3

Hans Zimmer er en veldig flink komponist, han har laget veldig mye filmmusikk. Og Era kan du jo godt prøv ut :)


Notert! Takk! ;D
Itsy bitsy spider...
User avatar
TheSilverfeather
 
Posts: 7452
Joined: Wed Dec 31, 2008 12:06 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Re: ~Norweigan~ or ~Norsk~

Postby orion. » Tue Nov 05, 2013 5:31 am

.
Last edited by orion. on Thu Oct 18, 2018 6:53 am, edited 1 time in total.
Image Image
✣ ⋆ ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ⋆ ✣
Image Image Image Image
Image
✣ ⋆ ━━│ ᴍʏ ғʟɪɢʜᴛ ʀɪsɪɴɢ │━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ⋆ ✣
User avatar
orion.
 
Posts: 3757
Joined: Sat Oct 16, 2010 12:29 am
My pets
My items
My wishlist
My gallery
My scenes
My dressups
Trade with me

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests