English-Finnish translation

Discussion in other languages - Deutsch • Español • Français • Italiano • Nederlands • Polski • Русский • Svenska • 日本語 • 中文

English-Finnish translation

Postby HoneyLavender࿐ » Wed May 02, 2018 8:48 pm

I was your best friend as a kitten. You threw hairbands and I brought them back to you. You would happily pet me and call me your baby girl and princess. I loved you and kept you safe from the bad dreams that you had when you were little. As you got older, you brought more boys into the home. I saw you light some weed and crack every now and then, but loved you all the same. I slept by your side at night, but when a boy was in the home, you would kick me and throw me into the closet. I waited until the boy left and you let me out. As time progressed, you stopped feeding me and giving me water. You only fed me when you bred me and sold my beloved kits. When I was old and delivered a bad litter, you threw me and my kits outside to live in the cold and darkness. My kits were blind, one deaf, and my third was born dead. I thought you cared, but I was wrong. When winter struck, my kittens died and I lived in a trash can until the humane society found me. I was given food and shelter, but no attention that an old cat needed. People would look at me through my cage, they would smile and wave, but no-one ever took me home. I was too old for anyone's liking. One cold winter day, a man with tears in his eyes took me out of my cage and into a light filled room. He told me I was going to a better and pain free place. I purred and licked his hand weakly as he placed the antiseptic needle in my veins. As I closed my eyes, I thought of you, my hurtful owner, that I loved and cared for when you were young. It was I who made you laugh when you were about to cry. It was I, the old female cat, that put up with you as you grew older, and this was the thanks I got. I closed my eyes and entered a pain free place, as the lovely man promised me.

Olin paras ystäväsi kissanpentuna. Heittit hiuslenkit ja toin niitä takaisin. Silitit minut iloisesti ja annoin minulle nimeksi princessa. Rakastin sinua ja suojelin sinut pahoista uneista, jotta sinulla oli, kun olit pieni. Pikku hilja kun kasvoit vanhempi, olit tuomassa enemmän poikia kotiin. Näin sinut syttymässä ruohoa ja kokaiini aina silloin tällöin, mutta rakastin sinut kaikesta huolimatta. Nukuin vierelläsi yöllä, mutta kun poika oli vierailulla, potkisit minua ja heitit minut kaapin. Odotin kunnes poika lähtisi ja päästäisit minut ulos. Ajan myötä lopetit minun ruokinta ja veden anto. Annoit ruoka vain silloin kun kasvatit minut että voit myydä minun rakkaat kissanpennut. Kun oli vanha ja synnytin huono pentue, heittit minua ja minun pennut ulkona eläämään kylmässä ja pimeässä paikassa. Minun pennut oli sokea, yksi kuuro, ja kolmas syntyi kuolleena. Uskoin että välität minusta, mutta olin väärässä. Kun talvi iski, minun pennut kuoli ja asuin roskakorissa, kunnes löytöeläin palvelu löysi minut. Sain ruokaa ja suojaa, muttei sitä huomio, jotta vanha kissa tarvitse. Ihmiset katsoivat minua kun olin häkissä, he hymyilivät ja pysähtysi hetkeksi yritäkseen silittämään minut, muttei kukaan koskaan viennut minut kotiin. Olin liian vanha. Yksi kylmä talvipäiväinä kyyneleitä silmissä eräs mies vei minut pois häkkistä valoiseen huoneseen. Hän kertoi minulle, että olin menossa parempaan ja kivumatomaan paikkaan. Kehräsin ja nuolaisin hänen kätensä heikosti, kun hän asetti nukkumis neula suonissani. Silmäni suljetuksi ajattelin sinusta, minun loukkava omistaja, jotta rakastin ja hoidin kun olit nuori. Se oli minä, joka sai teidät nauramaan kun meinasit itkeä. Minä vanha naaras kissa, joka sietäsi sinut kun kasvoit vanhempi, ja tämä oli minun kiitokset. Suljin silmäni ja lähdin kivuton paikkaan kuten ihana mies lupasi minulle.

████████ Image

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
: